belangrijke-informatie-spadreams

Algemene informatie

Belangrijke informatie

Andere landen, andere regels of ’s Lands wijs, ’s lands eer

Deze wijsheid geldt voor bijna alle landen waar een reis naar aangeboden wordt. Houdt het gedurende uw reis dan ook in gedachten.

Vertrek en aankomst: algemeen

Normaliter zijn kamers in een hotel vanaf 14.00-15.00 uur beschikbaar. Bij een late aankomst (vanaf 18.00 uur) dient u ons daarvan op de hoogte te stellen. Bij vertrek zijn de kamers, ten laatste, om 12.00 te ontruimen.   

Behandelingen

Behandelingen kunnen ook plaatsvinden als de kamer op de aankomstdag nog niet tot uw beschikking staat, bijvoorbeeld bij beautyweekenden. Indien nodig kunt u in het hotel informeren naar een dagkamer (tegen vergoeding). Parkeer- en garageplaatsen worden, bij aankomst met de eigen auto, naar beschikbaarheid vergeven. Bepaalde programma‘s, zoals bijvoorbeeld gymnastiek, yoga en autogene training zijn altijd in groepsverband in zoverre bij inschrijving niets anders vermeld staat. Toegevoegde behandelingen/diensten (vooral bij beautyweekenden) dienen voor zover mogelijk vooraf geboekt worden.

In ieder geval dient u uw SpaDreams programma tegelijkertijd met uw boeking te reserveren om u van de gewenste behandelingen te verzekeren. De kuur-, wellness en beautycentra zijn over het algemeen volgeboekt en het is lastig om ter plaatse nog behandelingen te reserveren.

Medisch onderzoek

In samenspraak met uw huisarts dient u te bepalen of klimaat, thermaal /zoutwater of fysieke behandelingen als massage of fango voor u geschikt zijn. Ook voor het boeken van een specifiek wellnessprogramma is het aan te raden uw arts te raadplegen. Bij veel kuren / SpaDreams-programma’s is medisch onderzoek ter plaatse verplicht en ook in het programma opgenomen (zie betreffende aanbieding). Onafhankelijk van de aanbeveling van uw huisarts (bijvoorbeeld bij een fangokuur in Abano / Montegrotto therme) is het resultaat van het aanvangsonderzoek door de aanwezige bad-, kuurarts op de bestemming, van belang met betrekking tot welke behandelingen u voorgeschreven krijgt.  In de geneeskrachtige baden in Tsjechië, Slowakije of Hongarije worden complete en complexe geneeskrachtige kuren aangeboden, waar alle, door de arts voorgeschreven behandelingen, in de kuurprijs inbegrepen zijn. Neemt u de meest recente bevindingen van uw arts mee.

Bouwactiviteiten

Bouwactiviteiten worden vaak op korte termijn gepland en zijn dan ten tijde van het afdrukken of bevestigen van de aanbiedingen bij ons niet bekend. In zoverre ons informatie ter beschikking staat aangaande bouwactiviteiten, informeren wij u zonder aarzelen. Wij zullen ons in dit geval alle moeite geven een acceptabele oplossing aan te dragen in de vorm van een vervangend aanbod of kostenloze annulering.  

Beste prijs-garantie

Vindt u binnen 14 dagen na uw boeking bij SpaDreams, exact dezelfde aanbieding bij een andere aanbieder voor een gunstigere prijs, dan boeken wij zonder ophef het verschil naar u over! Deze prijsgarantie geldt ook voor het hotel / resort. U hoeft ons alleen een schriftelijk bewijs te laten zien met betrekking tot de lagere prijs, de daarin concreet opgenomen diensten en de daadwerkelijke beschikbaarheid van de vergelijkende aanbieding. Niet opgenomen in het aanbod van Beste prijs-Garantie zijn uitsluitend vluchten met de allernieuwste prijzen alsook aanbiedingen die slechts voor een beperkte groep mensen toegankelijk zijn.   

Aanbevelingen van de arts

Neem de aanbevelingen van de kuurarts, het beauty- of wellnesscentrum serieus. Een garantie voor succes bij deelname aan een programma (kuur, wellness, fitness, beauty) kan helaas niet gegeven worden

Eenpersoonskamers

Eenpersoonskamers zijn veelal tweepersoonskamers voor alleengebruik (zie ook de hotelbeschrijving). Echte eenpersoonskamers zijn doorgaands in hotels beperkt beschikbaar en kunnen zich met betrekking tot locatie en inrichting van tweepersoonskamers onderscheiden. U heeft recht ondergebracht te worden in de door ons bevestigde kamercategorie.  Hoe de kamers verdeeld worden wordt door het hotel beslist. Een bepaalde, gewenste locatie van de kamer kan als vrijblijvende wens van de klant aan het hotel doorgegeven worden, is echter niet gegarandeerd.  

Golf

Wellness of kuren in combinatie met golf wordt steeds populairder. SpaDreams wijst er met de Golf-button op wat geschikte Bestemmingen zijn. Let u er echter op dat door weersomstandigheden de golfbanen gesloten kunnen zijn. 

Huisdieren

Het meenemen van honden is soms toegestaan (zie voorwaarden). Vooraanmelding met vermelding van ras, grootte en gewicht van het dier is verplicht. In eetzalen/restaurants, gemeenschappelijke ruimtes, de lift, bij het zwembad, in de spa of het kuurcentrum enz. zijn dieren niet toegestaan. De kosten voor het dier dient u ter plaatse te voldoen.  

Hotels

Hotels in de stad, maar ook hotels die landelijk gelegen zijn, kunnen al naar ligging zeer gehorig zijn.  “Rustig” in de hotelbeschrijving heeft betrekking op de geografische ligging. Vooral in grotere hotels is meer te beleven en dus ook meer rekening te houden met geluidsoverlast door bijvoorbeeld een discotheek. In zuidelijke landen leven de mensen bij mooi weer vooral ’s avonds en ’s nachts op straat. Reparaties aan de hotelinrichting kunnen, wegens ontbrekende materialen of werkkrachten, vaak niet direct plaatsvinden. Verwarming/ airconditioning wordt in veel gevallen centraal geactiveerd zodat de goedkeuring tot aan- of uitschakelen bij de hoteleigenaar ligt. Tevens kan het gebruik van de airconditioning in hotels met een specifiek soort lawaai verbonden zijn. 

Hotelclassificering

Daar de voorstelling van comfort voor iedereen anders is heeft SpaDreams de officiele hotelclassificering van het betreffene land overgenomen. Deze classificering is echter niet altijd te vergelijken met de maatstaven van uw eigen land. Verwacht dus ook niet meer dan wat er in de beschrijving van het hotel / de kamer staat.   

Toeristenbelasting

Eventueel aanvullende toeristenbelasting is ter plaatse te voldoen, tenzij in de aanbieding iets anders vermeld staat. 

Aanbiedingen en kortingsperiode’s

Bijvoorbeeld 5=3 of 5 dagen voor de prijs van 3 dagen. In principe moet de gehele reisduur in de kortingsperiode liggen tenzij „aankomst op“ vermeld is. De aanbiedingen gelden doorgaands alleen op overnachtingen, zijn echter bij sommigen ook incl. verzorging. Veel kortingsperiode’s gelden alleen bij het boeken van een pakket. Ook bij kuren zijn er superbespaarpakketten zoals 3=2, d.w.z. 3 weken voor de prijs van 2 weken.
 

Reisleiding/klantenservice

In sommige van de, door ons aangeboden, kuuroorden wordt u door een reisleider of plaatselijke vertegenwoordiger, persoonlijk onder de hoede genomen. In de door ons aangeboden hotels kunt u zich met uw vragen en wensen alsook in geval van storing aan de hotelreceptie danwel de gastenbegeleider wenden. Aarzelt u niet want iedereen staat voor u klaar en wil graag dat u zich prettig voelt. Bij vragen en/of problemen kunt u tenslotte ook ten allen tijde met de klantenservice van SpaDreams zelf contact opnemen. 

Satelliet-TV

Sat.-tv betekent uitsluitend satellietontvangst. Welke programma’s ontvangen kunnen worden hangt er vanaf op welke satelliet de antenne gericht is.

Sportapparatuur

Sportapparatuur en –mogelijkheden zijn, evenals zonneschermen en –stoelen, en in het bijzonder in het hoogseizoen, niet altijd in voldoende mate aanwezig.  Afhankelijk van de vraag moet met wachttijden, beperkte gebruiksmogelijkheden en compromissen gerekend worden. Sommige hotels bieden, seizoensafhankelijk, entertainment aan.   

Transfer

Bij veel hotels bieden wij een privé-transfer per taxi van treinstation of vliegveld naar het hotel aan.   Een transferagent wacht u op het vliegveld of bij het treinstation op. In het buitenland is dit doorgaands na de douaneafhandeling. Let u alstublieft goed op het bord dat onze transferagent in de hand heeft met uw naam en/of de hotelnaam en SpaDreams/ of Fit Reisen. De chauffeurs zijn u bij het in- en uitladen van uw bagage behulpzaam. Let u erop dat uw volledige bagage aanwezig en ingeladen is. 

Verzorging

In veel hotels worden inheemse en lokale gerechten aangeboden, waarbij het ontbijt meestal als zelfbedieningsbuffet aangeboden wordt en in sommige landen van gering belang is.  Halfpension omvat doorgaands ontbijt en diner (buffet, menu of à la carte). Bij halfpension begint de verzorging op de aankomstdag met het diner en eindigt op de dag van vertrek met het ontbijt. Bij een late danwel nachtelijke aankomst is het hotel echter niet meer verplicht een diner te serveren.   

Voor- en naseizoen

De tijden van het voor- en naseizoen variëren per regio en komen niet altijd overeen met onze vakantieperiodes. Het is mogelijk dat buiten het seizoen in het hotel en in de omgeving bepaalde fasciliteiten zoals zwembaden, tennisbanen, restaurants en winkels, beperkt geopend zijn. Noodzakelijke renoveringswerkzaamheden of overige bouwactiviteiten worden eveneens doorgaands in deze periode uitgevoerd. Sommige hotels zijn op basis van de gunstigere preizen in het voor- en naseizoen geliefd bij bepaalde doelgroepen. Bij seizoensoverlapping wordt de prijs naar rato berekend.

Wellness-, badlandschappen & kuurruimtes

Wellness-, badlandschappen en kuurruimtes zijn soms, tegen vergoeding, ook toegankelijk voor niet-hotelgasten. Stranden zijn, praktisch altijd, openbaar, de reiniging ervan is de verantwoordelijkheid van de betreffende gemeente.  

Kameraanduidingen

Wij gebruiken in de beschrijvingen de door het hotel aangegeven kameraanduidingen zoals bijvoorbeeld  Deluxe en Superieur om een foutloze reservering te kunnen garanderen. Zo kan het voorkomen dat een “Deluxe”-kamer in een 3-sterrenhotel niet gelijk is aan een “Deluxe”-kamer in een 4 of 5-sterrenhotel.  Wij vragen hiervoor uw begrip.  

Neem contact met ons op
+31 (0)20- 8943 655

Voorbehoud prijswijzigingen