Handige informatie vooraf
Bij SpaDreams zijn alle reizen pakketreizen, ongeacht Hotel Only of incl. vlucht. Hier vindt u de informatie over pakketreizen.
Weetjes voor uw reis
Andere landen, andere gewoonten ...
Deze wijsheid is eigenlijk van toepassing bij elk soort reis, of het nu dichtbij of ver weg is. Als je eenmaal je vertrouwde huis verlaat en naar nieuwe plaatsen verhuist, zal het spannend, anders en nieuw zijn. Mede mensen, evenals hun gewoonten en tradities moeten met een open geest en positiviteit worden ontvangen. Hoffelijkheid, voorzichtigheid, gezonde terughoudendheid en een beetje voorbereiding op de reis zijn de belangrijkste aspecten.
Aankomst en vertrek in het algemeen
In de regel zijn de kamers in het hotel beschikbaar van 14.00 tot 15.00 uur. Voor een late aankomst (vanaf 18.00 uur) moet u ons zeker op de hoogte stellen. De uitchecktijden worden bepaald van hotel tot hotel, maar zijn voornamelijk tussen 10.00 en 12.00 uur.
Aankomst per vliegtuig
Op uw reis- / boekingsbevestiging vindt u de geschatte vertrek- en aankomsttijden. Dienstregelingen, vliegroutes en vluchttijden kunnen op korte termijn worden gewijzigd. De vluchttijden zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en kunnen ook in de vroege ochtend of 's nachts plaatsvinden. Beschouw de aankomst- en vertrekdag voornamelijk als een reisdag. Vluchtvertragingen kunnen niet altijd worden vermeden, b.v. ongunstig weer, staking of een overvolle luchtruim kan ook tot vertragingen leiden.
Behandelingen
Extra behandelingen / services (met name voor beautyweekenden) moeten van tevoren worden gereserveerd, een boeking ter plaatse kan namelijk niet altijd worden gegarandeerd. Bepaalde programma's , zoals gymnastiek, yoga, trainingen, vinden altijd in groepen plaats, tenzij anders vermeld. In uitzonderlijke gevallen, zelfs als de kamer niet beschikbaar is op de dag van aankomst of vertrek, kunnen er nog steeds behandelingen plaatsvinden.
Medische onderzoeken in het hotel
De resultaten van het eerste onderzoek uitgevoerd door de arts in het hotel of resort bepalen welke behandelingen worden voorgeschreven. In veel spa's worden complete of complexe geneeswijzen aangeboden waarbij de door de arts voorgeschreven behandelingen bij de prijs van de spa zijn inbegrepen. Zorg ervoor dat u de aanbevelingen van de spa-arts, evenals de therapeuten en het personeel van de thermische, schoonheids- en wellnesscentra volgt. Een garantie voor succes bij deelname aan een programma (spa, wellness, fitness, schoonheid) kan helaas niet worden gegeven.
Bouwactiviteiten
In de mate dat we op de hoogte worden gesteld van korte-termijnconstructieactiviteiten met overlast, zullen we u onmiddellijk informeren. We streven er altijd naar om u acceptabele oplossingen aan te bieden in de vorm van een wijziging van aanbod of gratis annulering.
Laagste prijsgarantie
Als u binnen 14 dagen na uw boeking bij SpaDreams hetzelfde hotel, resort of arrangement tegen dezelfde prijs bij een andere aanbieder tegen een lagere prijs vindt, dan betalen wij u het verschil zonder problemen terug. U hoeft ons alleen schriftelijk bewijs te verstrekken van de lagere prijs, de diensten die daadwerkelijk zijn inbegrepen en de daadwerkelijke boekbaarheid van het aanbod. Uitgesloten van de beste prijsgarantie zijn alleen vluchten met dagelijks bijgewerkte prijzen en aanbiedingen die alleen toegankelijk zijn voor een beperkte groep mensen.
Eenpersoonskamer
Eenpersoonskamers zijn vaak tweepersoonskamers voor eenpersoonsgebruik (zie hotelbeschrijvingen). Echte eenpersoonskamers zijn beschikbaar in hotels, meestal slechts in beperkte aantallen en kunnen verschillen in locatie en faciliteiten van tweepersoonskamers. U hebt recht op accommodatie in de kamercategorie die door ons is bevestigd. De indeling van de kamers is aan de hotelier. Een bepaalde locatie van de kamer kan worden doorgestuurd als een niet-bindend verzoek van de klant aan het hotel, maar het is niet gegarandeerd.
Beperkte mobiliteit
Zonder bevestiging van het hotel zijn onze reizen niet toegankelijk voor gehandicapten. Neem voor het boeken contact op met SpaDreams. Wij zullen graag de mobiliteitsbeperkingen verduidelijken die u kunt vinden op een specifieke reis.
Vlucht - Online inchecken
Veel luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om slechts 72 uur voor vertrek online in te checken. Snel en gemakkelijk kunt u uw aanwezigheid aan boord bevestigen en een stoel selecteren.
Vlieguren en wijzigingen
U ontvangt vluchtschema's samen met de verzending van reisdocumenten. Aangezien er echter altijd kortetermijnwijzigingen zijn, vragen wij u om uw vluchtschema 48 uur voor vertrek te verifiëren op www.checkmytrip.com. Het enige dat u nodig heeft, is uw 6-cijferige ticketnummer, dat cijfers en letters kan bevatten. Voorbeeld: K4D28N
Vluchtveiligheid
De EU heeft strikte veiligheidsnormen voor de luchtvaart. Daarom wordt ervan uitgegaan dat sommige luchtvaartmaatschappijen gevaar lopen door tekortkomingen in de beveiliging of volledig verboden zijn om binnen de EU te opereren. De wetgever dwingt ons te waarschuwen voor de zogenaamde "zwarte lijst in het luchtverkeer" van de Europese Unie, die alle onveilige luchtvaartmaatschappijen opsomt. Zwarte lijst van luchtvaartmaatschappijen van de EU.
Golf
SpaDreams gebruikt het kenmerk "Golfbaan in de buurt" om de juiste bestemmingen aan te geven. Ook in de beschrijvingen van het hotel in de sectie "Vrije tijd" vindt u informatie over nabijgelegen golfbanen. Houd er rekening mee dat golfbanen vanwege de weersomstandigheden gesloten kunnen zijn. Over het algemeen kunt u bij de receptie van uw hotel informatie over greenfees en openingstijden opvragen.
Geldinvoerregeling voor de EU
De Europese Commissie roept reisorganisaties op om hun klanten te informeren met de volgende regels voor de import en export van geld: Sinds 15 juni 2007 moeten alle reizigers die de EU binnenkomen of verlaten met een geldbedrag van € 10.000,- , bij de douane melden. Dit plan is gebaseerd op Verordening (EG) nr. 1889/2005. Het doel van deze maatregel is om het witwassen van geld, terrorisme en criminaliteit tegen te gaan en de veiligheid te verbeteren en criminaliteit op EU-niveau te voorkomen. Klik hier voor meer informatie over de verplichting om geld aan de grensovergang te declareren .
Huisdieren
Honden zijn toegestaan in sommige hotels (staat op de hotelpagina aangegeven). Het is altijd nodig om het ras, de maat en het gewicht van het dier aan te geven. In eetzalen, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes, liften, zwembad, pa, etc. zijn huisdieren niet toegestaan. Extra kosten moeten ter plaatse worden betaald.
Locatie van het hotel en airconditioning
Hotels in steden kunnen erg lawaaierig zijn, afhankelijk van de omgeving. "Rustig" in de hotelbeschrijving verwijst naar de geografische locatie. Vooral in grotere hotels kunt u veel last hebben van geluidsoverlast door bijvoorbeeld nachtclubs, bars of openluchtrestaurants. In het zuiden, als het mooi weer is, vindt het leven 's avonds en' s nachts op straat plaats.
Verwarming en airconditioning worden vaak centraal in de faciliteiten bediend, dus de service is ter beoordeling van de hotelier. Dit kan enige ruis veroorzaken.
Hotel classificatie
Omdat de ideeën van comfort anders zijn, heeft SpaDreams de officiële hotelclassificatie van het betreffende land overgenomen. Dit is echter niet altijd vergelijkbaar met de normen voor Europese hotels. Kortom, u kunt alleen de hotelfaciliteiten en de kamervoorzieningen verwachten die in de catalogus worden beschreven.
Kinderkorting
Veel hotels bieden, volgens de catalogus kinderkorting. Dit verwijst altijd naar de prijzen van accommodatie en maaltijden volgens de prijstabel voor accommodatie in de kamer van de ouders. In de aangeboden programma's is dit niet van toepassing.
Diplomatieke / consulaire bescherming van EU-burgers
EU-burgers hebben het recht om consulaire of diplomatieke bescherming te zoeken bij alle andere EU-lidstaten als hun land in het land van bestemming niet wordt vertegenwoordigd door een consulaat / ambassade.
De informatie over consulaire bescherming voor EU-burgers is te vinden op deze pagina.
Behandelcapaciteit
Het boeken van een behandelingsprogramma veronderstelt altijd dat je een minimale fysieke capaciteit hebt. Als u zich hier zorgen over maakt, raden we u aan om met uw arts te overleggen of u geschikt bent voor het behandelingsprogramma. Dit zal bepalen of u een contra-indicatie hebt die het gebruik van bepaalde procedures uitsluit. Breng alle huidige medische documenten die u bij u heeft mee naar het behandelingsprogramma. We sturen u op aanvraag graag een overeenkomstig formulier voor uw arts.
Toeristenbelasting
Eventuele toeristenbelasting moet ter plaatse worden betaald, tenzij het anders is vermeld in de hotelbeschrijving. De opgegeven kosten komen overeen met de kosten op het moment dat de catalogus wordt weergegeven.
Kortingen en spaaracties
Bijvoorbeeld, 5 = 3, u reist 5 dagen en betaalt slechts 3. De volledige reisperiode van de reis moet in de reisdatums met korting zijn, tenzij "aankomst op" wordt vermeld. De aanbiedingen hebben meestal alleen betrekking op overnachtingen en soms ook op de verzorging (LO, HP, VP). Sommige spaardatums zijn alleen van toepassing bij het boeken van een SpaDreams-pakket. In programma's zijn er ook kortingsreizenpakketten, b.v. 3 = 2, wat betekent; 3 weken programma voor de prijs van 2 weken.
Gids & klantenservice
In sommige resorts wordt u persoonlijk verzorgd door onze SpaDreams-reisgids. Als de gids geen deel uitmaakt van het catalogusaanbod, aarzel dan niet om contact op te nemen met de receptie van het hotel als u vragen hebt. Neem in geval van problemen contact op met de gids of met ons.
U kunt contact met ons opnemen van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 17.00, op 085 208 6422 of op zaterdag van 9.00 tot 17.00 en op zondag van 10.00 tot 18.00 op +49 (0) 69 40 58 85-0 (Engels of Duits), fax +49 (0) 69 40 58 85-903. E-mail: info@spadreams.nl, internet: www.spadreams.nl.
Aankomst, veiligheid en gezondheidsinformatie
Zodat u onbezorgd van uw vakantie kunt genieten, informeert het Ministerie van Buitenlandse Zaken u dagelijks over mogelijke crisissituaties. Alle informatie over reizen en veiligheid van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vindt u hier.
Satelliet-tv
SAT-TV betekent dat de televisie alleen satellietontvangst heeft. Of en welke Nederlandse programma's kunnen worden ontvangen, hangt af van de satelliet waarop de antenne is gericht. We kunnen niet garanderen dat Nederlandse kanalen altijd beschikbaar zijn.
Transfers
Bij veel hotels en resorts biedt SpaDreams een groepstransfer en/of een privétransfer aan die u van het treinstation of de luchthaven naar het hotel brengt en andersom. De transferagent wacht op u, in het buitenland meestal achter het douanegebied. Let op het bordje/papier van onze transferagent met uw naam en / of hotelnaam en mogelijk Fit Reisen (Duits merk van SpaDreams). De chauffeurs helpen u bij het in- en uitladen van uw bagage.
Verzorging
In veel hotels wordt lokale en traditionele keuken aangeboden, waarbij het ontbijt meestal als buffet wordt geserveerd. Halfpension is meestal inclusief ontbijt en diner (buffet, vast menu of à la carte). Voor halfpension begint de dienst op de dag van aankomst met het diner en eindigt op de dag van vertrek met het ontbijt. Voor late of late aankomsten hoeft het hotel echter niet langer het diner te serveren.
Hoog en laag seizoen
De perioden van het laagseizoen variëren en vallen niet altijd samen met onze vakantietijden. Tijdens het laagseizoen kunnen het hotel en de omgeving beperkte faciliteiten hebben, zoals zwembaden, restaurants en winkels. Noodzakelijke renovatie- en constructieactiviteiten worden ook in deze tijden uitgevoerd. Sommige hotels zijn een populaire bestemming voor groepen vanwege de lagere prijzen voor en na het seizoen. Prijzen bij seizoensoverlap worden proportioneel berekend.
Wellness, badlandschappen en spa-gebieden
Wellness-, zwem- en spagebieden zijn af en toe beschikbaar voor niet-hotelgasten tegen een vergoeding. Stranden zijn bijna altijd openbaar en de schoonmaak is de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Kamercategorieën
We hebben kamernamen zoals Deluxe en Superior toegewezen aan onze hotelkamers om nauwkeurige reserveringen te garanderen. Dit betekent bijvoorbeeld dat een "deluxe kamer" in een driesterrenhotel niet gelijkgesteld mag worden aan een deluxe kamer in een 4 of 5 sterren hotel.
FAQs - Veel gestelde vragen
Vóór de reis zijn er altijd veel vragen over de boeking, de aankomst en de reisarrangementen. Vaak stellen onze klanten veel dezelfde vragen. We hebben ze verzameld en beantwoord in onze veelgestelde vragen. Klik hier.