over-spadreams

Onze filosofie

tevreden is niet genoeg, wij willen inspireren

Ons bedrijf

SpaDreams werd in 2009 door de Duitse reisorganisatie FIT Reisen opgericht. FIT Reisen is de leidende reisorganisatie  voor gezondheids- en wellnessreizen met zijn hoofdzetel in Frankfurt. Met zijn kwalitatief hoogwaardige, uitgebreide aanbod en individuele service heeft FIT Reisen als marktleider zijn segment in Duitsland opgebouwd. Het motto van Fit Reisen luidt:

“Tevreden is niet genoeg, wij willen inspireren”

Nu al 40 jaar geleden door Herbert Haum als kuren reisorganisatie uit het doopvont geheven, ontwikkelde Fit Reisen een toenmalig volledig nieuw concept: in het middelpunt van het programma staat de gezonde vakantie, vervolledigd met aantrekkelijke schoonheids-, fitness-, en vrijetijdsaanbiedingen voor meer levenskwaliteit. Vandaag bieden Fit Reisen en SpaDreams meer dan 3.500 verschillende kuur-, gezondheids- ,schoonheids- , fitness- en wellness-aanbiedingen aan op meer dan 400 bestemmingen in 50 landen.

Sinds 2009 ligt het beleid van FIT Reisen in de handen van Jan Seifried, Claudia Wagner en Dr. Nils Asmussen. Fit Reisen en SpaDreams zijn er sindsdien op gebrand om zijn succesvolle reispaketten ook buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland  aan te bieden en hierdoor nog meer wellnessliefhebbers te inspireren. Het aanbod is nu ook in Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland, Italië, Polen, Rusland, Spanje en Zweden beschikbaar! De vestiging van Spadreams is in Hamburg, waar ongeveer 20 gemotiveerde medewerkers onder leiding van Dr. Nils Asmussen zich om het welzijn van deze klanten zorgen. Meer informatie over Fit Reisen en over SpaDreams vindt u onder Impressum

Het management

Claudia Wagner: Bedrijfsleidster Fit Reisen en SpaDreams

Claudia Wagner is sinds 31 jaar actief als bedrijfsleidster bij Fit Reisen. Dankzij haar jarenlange ervaring en vakkennis is ze een begrip in de Duitse toeristische sector geworden. Direct nadat ze succesvol haar studie Bedrijfskunde aan de Hogeschool Worms (Duitsland) afgerond had, begon ze dan ook al haar carrière bij Fit Reisen en heeft ze van het begin af aan het succesverhaal van FIT ondersteund. Claudia Wagner verinnerlijkt de gezonde levenswijze van FIT en neemt zowel binnen als buiten haar functie deel aan seminars, opleidingen en workshops die betrekking hebben op het FIT aanbod.

 „Met 40 jaar ervaring en een uitstekend contact met onze partnerhotels in Europa en de rest van de wereld, zijn we nu helemaal klaar om ons aanbod ook in nog meer Europese landen aan te bieden. Onze sterkste punten zijn onze vakkennis en ons verlangen om de passende vakantie voor u te vinden“

Jan Simon Seifried: Bedrijfsleider Fit Reisen en SpaDreams

De volgende zaakvoerder van de groep is Jan Simon Seifreid. Hij werd in september 2009 één van de twee nieuwe bedrijfsleiders van Fit Reisen. Nadat hij zijn Bachelor en Master diploma in Bedrijfseconomie met verve behaalde aan de Universiteit Mannheim (Duitsland), sluit hij aan de University of Sidney (Australië) een bijkomende Master of Commerce af, met onderscheiding. Tijdens zijn eerste werkervaring als consultant bij de Boston Consulting Group (BCG) komt hij voor het eerst in contact met de branche Toerisme en doet hier ook zijn enthousiasme voor de branche op. Kort hierna zal hij dan ook Transmedic GmbH oprichten en niet veel later wordt hij aangesteld als bedrijfsleider bij Fit Reisen. Met de uitbreiding naar Nederland via SpaDreams, hoopt hij zijn enthousiasme met nog meer gasten te kunnen delen.

„Ik ben trots op het uitgebreide aanbod en de goede service die wij onze klanten kunnen aanbieden. De scherpste prijs-kwaliteitverhouding, uitstekende adviezen en individuele service zijn kenmerkend voor Fit Reisen en dus ook voor SpaDreams. Wij hebben alles in huis om uw droomvakantie te organiseren.“

 Dr. Nils Asmussen: Bedrijfsleider Fit Reisen en SpaDreams

Ook Dr. Nils Asmussen kreeg in september 2009 vaste voet aan grond bij Fit Reisen als nieuwe bedrijfsleider. Na het succesvol behalen van een bachelor Bedrijfseconomie en een MBA aan de Universität Lüneburg (Duitsland) en met een major marketing van de Angelo State University (Texas USA) op zak, doctoreerde Nils Asmussen in 2009 aan de Universität Lüneburg. In die tijd werkte hij ook al als consultant bij de BCG en was hij ondertussen eveneens zowel zaakvoerder bij Transmedic GmbH en Fit Reisen. De succesvolle lancering van SpaDreams en de uitbreiding van Fit Reisen is zijn volgende uitdaging.

„We verheugen ons, met de lancering van de nieuwe websites en talen, ons hoogwaardig aanbod ook buiten Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland te kunnen aanbieden. De activiteiten van Fit Reisen groeien tot 30% per jaar, ver boven het marktgemiddelde. Door de internationalisering en globale uitbreiding volgt nu de volgende stap in onze expansie: een kwalitatief hoogwaardig aanbod in Nederland.“

 

Richtlijnen

Missie

„SpaDreams / Fit Reisen: Kuur- en Wellnessoases wereldwijd -  Reisdoel: Gezondheid en welzijn!“

SpaDreams / Fit Reisen is al 40 jaar specialist en pionier met betrekking tot lichamelijke gezondheid en emotioneel welzijn. Wij ontwikkelen en organiseren kwalitatief hoogwaardige, bijzondere reizen waarbij het doel is de gezondheid en het welzijn te versterken. Ons advies is persoonlijk, individueel en komt van harte. 

Ons doel is het, elke cliënt apart gelukkig te maken en door middel van eersteklas service ieders persoonlijke droomreis mogelijk te maken. Elke medewerker heeft dit doel in zich opgenomen en draagt aan de uitvoering ervan bij.

Waarden & Samenwerking

„Wij stellen hoge eisen aan onszelf en aan de omgang met andere mensen.“

Wij gaan met iedereen respectvol en vriendelijk om. Wij zijn authentiek en hebben van nature een optimistische instelling. Het doet ons plezier andere mensen te inspireren.

In ons werkgebied zijn wij gemotiveerd, competent, resultaat- en oplossingsgericht. Wij leven ons in, doen suggesties en geven onze mening.    

Wij zijn een team en werken ook als een team om de filosofie van de firma te verwezenlijken. Wij bouwen bruggen tussen afdelingen en locaties. Wij ondersteunen elkaar en zijn ons bewust van de inzet van anderen. Iedereen wordt ingezet, daar waar zijn sterke punten liggen en zo wordt het werk eerlijk verdeeld.    

Onze samenwerking wordt gekenmerkt door vertrouwen, waarderen, tolereren en bewustzijn. Wij gaan open met conflict om, luisteren naar elkaar en geven de mening van een ander de ruimte. Wij proberen altijd te vermijden dat we elkaar persoonlijk aanvallen. Wij staan open voor feedback en zijn er altijd op gericht onszelf te verbeteren.    

Ook in stresssituaties hebben wij fatsoen en professionaliteit hoog in het vaandel.  

Klantenservice

„Met hart en ziel verwerken en verwerkelijken wij uw persoonlijke droomreis.“ 

Onze klantenservice beschouwd zichzelf als uw persoonlijke adviseur en soms zelfs als „een beetje arts en psycholoog“ van elke individuele klant. Wij informeren naar details, luisteren goed,  begrijpen de wensen van de cliënten en werken dan vakkundig en enthousiast  aan het optimale aanbod voor de betreffende klant. Wij doen niets liever als individuele reizen voor onze klanten samenstellen, staan ook tijdens de reis als eerste voor u klaar en zijn ontzettend nieuwsgierig naar uw feedback na uw terugkeer. Wij zijn open in de omgang, hartelijk, authentiek en zijn behalve professioneel ook persoonlijk in onze cliënten geïnteresseerd.    

Kwaliteit

„De hoogst mogelijke kwaliteit is onze missie en onze passie.“

Wij werken heel nauwkeurig en perfectie is ons doel. Ieder proces bij SpaDreams is op de cliënt gericht. Wij weten wat de cliënten verwachten van onze service en zullen ervoor zorgen dat aan die verwachtingen tegemoet gekomen wordt. Daarnaast denken wij, in elk individueel geval, erover na, hoe wij die specifieke cliënt inspireren kunnen. Wij zijn altijd weer nieuwsgierig naar de feedback van de cliënt omdat wij willen weten wat we goed hebben gedaan en waar wij nog wat verbeteren kunnen.    

Product

„Onze reizen zijn net zo individueel als onze cliënten: alles is mogelijk!“

Als speciale reisorganisator zijn wij op de hoogte van de trends, scheiden ze van de modeverschijnselen zonder effect en filteren de overvloed aan (zinloze) aanbiedingen. Zo behouden wij exclusieve en individuele producten, die precies afgestemd zijn op de behoeften van onze cliënten. Wij maken het onmogelijke mogelijk en bieden steeds het meest aantrekkelijke aan in combinatie met een Beste Prijs-Garantie.   

Reisbureaus 

„Onovertroffen vakcompetentie en individuele ondersteuning definiëren SpaDreams als reisbureaupartner.“ 

SpaDreams is de eerste aanspreekpartner als het om gezondheidsreizen gaat want wij bieden de snelste en beste samenwerking voor alle aanvragen, zijn persoonlijk bereikbaar, zijn hoogst betrouwbaar en beschikken over een enorme vakcompetentie als het gaat om gezondheidsreizen. Wij maken het mogelijk over onze talrijke systemen heen eenvoudig en overzichtelijk te boeken.   

Economie

„Alleen een gezond SpaDreams kan gezondheidsreizen realiseren.“

Elke medewerker is binnen zijn eigen gebied een ondernemer, die zijn tijd en nut afweegt, haastige en belangrijke taken identificeert en overeenkomstig prioriteit geeft. Elke medewerker weet waarom hij wat doet en welke betekenis hij en zijn handelen heeft ten behoeve van het succes van de onderneming. Hieruit groeien waardering en verantwoordelijkheidsgevoel. Elke medewerker is zich hierdoor van zijn eigen taken en de daaruit vloeiende verantwoording tegenover de onderneming bewust.

Bij uitdagingen denken wij direct over mogelijke oplossingen na en kaarten deze direct en openlijk bij onze superieuren aan. 

Wij zijn winstgevend. Wij groeien sneller dan het marktgemiddelde en streven naar een jaarlijkse omzetgroei van 30%. Om dit te realiseren moeten wij op elk gebied beter zijn als onze concurrenten: sneller, goedkoper, individueler, vriendelijker, competenter, veelzijdiger en de meest buitengewone wensen mogelijk maken. Elke medewerker draagt zijn steentje hiertoe bij.    

Milieu

„Volkomen ontspanning en echt welzijn kan alleen in samenhang met ons milieu plaatsvinden.“

Ons kantoor is voorzien van groene stroom en op een gemiddelde werkdag wordt elke vorm van verspilling vermeden. Wij gebruiken binnen de stad openbare vervoersvoorzieningen en gaan anderzijds zoveel mogelijk met de trein. Onze klanten bieden wij de mogelijkheid CO2-neutraal te reizen en wij moedigen ze ook aan deze kans te nemen. Wij moedigen tevens onze hotelpartners aan om duurzaam toerisme, het milieu en mensen in de regio te ondersteunen en actief met hen samen te werken.   

Marketing

„Wij adverteren vanuit een duidelijke positie, met authentieke vertegenwoordiging en rekenen op de aanbeveling van enthousiaste cliënten.“

Wij prikkelen uw verlangen en bereiden met smaak de droomreis van onze klanten.  En: wij doen wat wij beloven!  Wij stellen onze doelen en gaan er mee aan de slag, ervoor zorgend dat ze voldoen aan het bedrijfsimago. Door een duidelijke positionering als gezondheidsreisorganisator wereldwijd schudden wij alle concurrentie van ons af. De beste reclame komt van een enthousiaste cliënt. Dit is de doelstelling van elke medewerker.    

Visie

„Als pionier begonnen, als specialist gepositioneerd en als marktleider succesvol.“   

SpaDreams is grondlegger van de gezondheidsreis. Wij hebben ons gevestigd als specialist en zijn marktleider van kwaliteitsreizen die betrekking hebben op de gezondheid voor alle leeftijdscategorieën.Deze positie willen wij verder uitbreiden om de markt telkens weer met een innovatieve aanpak te kunnen verrassen. Of u cliënt, reisbureau of hotel bent: de specialist betreffende gezondheidsreizen heet SpaDreams.   

Partnerhotels

„Een samenwerking met de marktleider in gezondheidsreizen is prettig en succesvol.“

SpaDreams onderscheidt zich van andere organisaties door de individuele en op partnerschap gebaseerde zorg van de hotels en de enorme reikwijdte in het wellness- en de  gezondheidssector. Alleen kwaliteitshotels met uitstekende service- en gezondheidsoriëntering worden door ons productmanagement gekozen, authentiek gepresenteerd en door SpaDreams succesvol direct en via meer dan 10.000 partners in de reisbranche op de markt gebracht. Hierbij wordt het unieke karakter van een hotel vooropgesteld en wordt de consument voor een bepaald hotel en bijbehorende programma  gewonnen.   

Wij zijn derhalve ook consulent voor onze partnerhotels: tenslotte weten wij als speciale reisorganisator als geen ander wat de klant wenst en verwacht en welke behandelingen, trends en innovaties in de gezondheidsbranche van belang zijn.   

Kwaliteit

Kwaliteitswaarborg van de gezondheids- en wellnessaanbiedingen  

Voor opname in het programma van SpaDreams / Fit Reisen moeten hotels aan bepaalde eisen voldoen. Kwaliteitseisen zijn bijvoorbeeld: 

  • Locatie van het resort; 
  • Gebruik van natuurlijke kuur- en geneesmiddelen (fango, modder, heide, krijt, hooi, wei, zout, thermaal water, zoutwater, algen, aerosols met verkwikkend klimaat);    
  • Filosofie van het huis en het belang van het heersende concept gezondheid/wellness in het hotel;
  • Persoonlijk contact met de gasten;
  • Aankleding: hotel, wellness-, beauty- en actieve zones, het gastronomische aanbod (regionale keuken, specialiteiten, dieet- en volwaardige voeding, vegetarische gerechten) ;
  • Persoonlijke, individuele en medische begeleiding door geschoold personeel.  

Deze criteria worden voortdurend geactualiseerd en geoptimaliseerd. Om te worden opgenomen in de catalogus van Fit Reisen/SpaDreams dient een hotel aan zoveel mogelijk criteria te voldoen – waarvan sommige criteria een must have zijn en andere een target. Alle hotels die in de catalogus van SpaDreams opgenomen zijn voldoen aan de genoemde kwaliteitseisen.
 
De kwaliteit van de hotels wordt voor SpaDreams, voor opname in het aanbod, aan de bovengenoemde normen getest en regelmatig gecontroleerd. Ondersteunend hierin is de beoordeling van cliënten alsook de contacten met de vertegenwoordigers van de Duitse en Europese Spa Association. Grote waarde wordt ook gehecht aan de kwaliteits- en keurmerken zoals: Best Health Austria, WellVital, WellVital Preventief, Certificeringen conform DIN EN ISO en ISO.

Opnamecriteria voor het SpaDreams aanbod :

  • Uitrusting en inrichting als wellness hotel, eventueel ook locatie bijvoorbeeld in een kuur- of ontspanningsoord in een prachtige landschap, infrastructuur, eventueel ook natuurlijke geneesmiddelen en klimaat; 
  • Atmosfeer, filosofie van het huis, het belang van het wellness-concept in het hotel, persoonlijke aandacht voor de gasten, kwaliteit van de service;
  • Gezondheidsgerelateerde gastronomie ook met dieet- en volwaardige voeding, vegetarische gerechten, combinaties, lactose- en glutenvrij enz.;  
  • Architectonische opzet inrichting wellness/gezondheidscentrum, waarvan het gebruik al bij de kamerprijs inbegrepen is. Wellnessprogramma/-behandelingen en individuele begeleiding door hooggekwalificeerd, gemotiveerd vakpersoneel;   
  • Beschikbaarheid van badjassen, baddoeken en slippers in het wellnesscentrum voor de gasten; 
  • Openingstijden , indien mogelijk 7 dagen per week;
  • Beautycentrum dient over voldoende ruimte te beschikken voor verschillende lichaams- en gezichtsbehandelingen en massages; 
  • Fitnessruimte met moderne cardio- en krachtapparatuur onder professionele begeleiding;   
  • Sport/Actief/Vrijetijdsprogramma: professionele cursussen zoals pilates, ochtend- en watergymnastiek alsook cursussen ter ontspanning zoals Qi Gong, yoga, progressieve spierontspanning conform Jacobson, Nordic Walking, fietstoeren;
  • Gespreksgroepen/voordrachten over bijvoorbeeld voeding, gezonde levenswijze;  
  • Overeenkomsten met anderen (zie ook boven: Best Health Austria, WellVital, WellVital Preventief, Certificeringen conform DIN EN ISO en ISO).

U zou graag SpaDreams hotelpartner willen worden? Hier vindt u alle belangrijke informatie en aanspreekpartners. 

Klantenservice

Klantenbeheer

Door een allesomvattend klantenbeheer kunnen wij de hoge kwaliteit van onze aanbiedingen handhaven alsmede een klantvriendelijke presentatie. Wij nemen uw individuele wensen en eisen serieus door middel van:

  • Een analyse van enquêtes;
  • Follow up bij geuite kritiek door deze door te sturen of direct met het hotel te bespreken waarbij ook suggesties ter verbetering ter sprake komen;
  • Feedback van de medewerkers betreffende verbering van een SpaDreams-product;
  • Een cliënt- en gebruikersvriendelijke presentatie van catalogus en website. 

 Klantenservice

Een allesomvattende en vriendelijke klantenservice ligt ons bijzonder na aan het hart. Om ervoor te zorgen dat uw vakantie een individuele en onvergetelijke belevenis wordt bieden wij u:    

  • Gratis advies voor klanten/gasten/reisbureaus; 
  • Beschikbaarheid: elke aanbieding moet ook te boeken zijn;
  • Flexibiliteit: elke aanbieding moet zoveel mogelijk aan de wens van de cliënt aangepast (kunnen) worden (reisduur, reistijd, kamerwensen, speciale voedingsvoorschriften enz.);
  • Een "NIEUW"-vermelding in de inhoudsopgave om sneller de nieuwste aanbiedingen te vinden;
  • Een permanente aanpassing van alle producten aan de markt (familie-wellness, alleenreizenden, wellness- en rondreizen, belevenis-wellness).

Heeft u vragen?

Onze experts helpen u graag!

+31 (0)20-8943 655