De nummer 1 voor wellnessvakanties
99% klanttevredenheid
Beste prijsgarantie
Experts met meer dan 50 jaar ervaring
Service op maat
  • 085 208 6422
  • Service
  • Contact
  • Ayurveda kuur
  • Wellness vakantie
  • Kuren
  • Yoga vakantie
  • Vastenkuur
  • Alle reisthema's

FAQ - veelgestelde vragen

Wij hebben de meest gestelde vragen over uw kuurvakantie met SpaDreams beantwoord en geven u waardevolle tips voor uw volgende vakantie. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze deskundige klantadviseurs. Fijne vakantie!
Veiligheid en kwaliteit·Hotel evaluatie·Speciale aanbiedingen·Reservering·Reisdocumenten en verzekering·Betaling en vergoedingen·Aankomst en transfer·Omboeking en annulering·Andere

Veiligheid en kwaliteit

Zijn er aanbevelingen voor de EHBO-doos?

Een verbanddoos hoort in elke bagage en het is de moeite waard om voorbereid te zijn op uw volgende vakantie. U vindt een lijst van aanbevolen must-haves voor een verbanddoos om mee te nemen hier.

Zijn er gezondheidstips voor een langeafstandsreis?

De noodzakelijke medische voorzorgsmaatregelen voor reizen verschillen van land tot land. Raadpleeg uw huisarts voor persoonlijk advies of u kunt hier landspecifiek advies vinden.

Waar kan ik informeren naar de toelatingseisen?

Het ministerie van Buitenlandse Zaken van uw land van herkomst geeft gedetailleerde informatie over de toelatingseisen voor verschillende landen, die regelmatig wordt bijgewerkt. Kijk hier voor links naar de meest gevraagde links van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wie is mijn plaatselijke contactpersoon?

Tijdens uw reis is het hotel uw eerste aanspreekpunt ter plaatse. Als uw verzoek niet op deze manier kan worden afgehandeld, neem dan contact op met onze klantenservice. U kunt hen bereiken van maandag t/m vrijdag van 9:00 - 17:00 uur (Nederlandse tijd) op +31 85 208 6422 of via e-mail op info@spadreams.nl.

Hoe kan ik ter plaatse geholpen worden?

Voor alle vragen en noodgevallen geldt altijd: 1e contact is het hotel. Als het hotel u niet kan helpen, neem dan contact met ons op per telefoon op +31 85 208 6422 of via e-mail op info@spadreams.nl, maandag t/m vrijdag van 9:00 - 17:00 uur (Nederlandse tijd).

In welke gevallen moet ik contact opnemen met de SpaDreams klantenservice?

Als het hotel niet verder kan helpen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij willen dat u een fijne vakantie heeft en niet met een slecht gevoel naar huis gaat/vliegt aan het eind.

Hotel evaluatie

Wat is het doel van uw hotelbeoordeling?

Uw mening is belangrijk voor ons en voor onze hotelpartners. Uw reiservaringen helpen andere klanten zich te informeren over de bestemming en het hotel voordat zij op reis gaan. Bovendien geven beoordelingen ons de mogelijkheid om ons advies voortdurend te verbeteren en het aanbod op de site in samenwerking met onze partnerhotels verder te ontwikkelen.

Speciale aanbiedingen

Zijn kortingen inbegrepen in de totale reissom?

Ja, met alle kortingen wordt al rekening gehouden bij het berekenen van de totaalprijs.

Reservering

Hoe boek ik mijn reis online?

U selecteert uw droomhotel in de hotelzoekfunctie. Vervolgens klikt u op het juiste programma op de hotelpagina en op uw gewenste reisdatum. Nu kunt u op de knop "nu boeken" klikken. Voor aanbiedingen die eerst moeten worden aangevraagd, klikt u op "Nu aanvragen".

Kan ik ook online een reis boeken, waar ter wereld ik ook woon?

Ja, we bieden onze reizen aan voor klanten wereldwijd. U kunt de reizen zelfs in andere valuta betalen. We bieden ook klantenondersteuning in meerdere talen.

Ontvang ik de factuur per e-mail als ik online boek?

Ja, we sturen u een factuur via e-mail.

Hoe kan ik online een factuur aanvragen?

De factuur wordt u automatisch toegestuurd na controle van de boeking. Alleen als u na een week nog geen factuur van ons heeft ontvangen, neem dan opnieuw contact met ons op.

Krijg ik een schriftelijke bevestiging na de boeking?

Ja, u ontvangt direct na de boeking een schriftelijke ontvangstbevestiging van uw reserveringsaanvraag. Na een korte controle wordt de officiële boekingsbevestiging u vervolgens per e-mail toegezonden.

Kan ik online naar een specifiek hotel zoeken?

U kunt ook online hotels zoeken. Gebruik gewoon het zoekvak en voer de naam van uw gewenste hotel in.

Kan ik meer dan één kamer online boeken?

Als u meer dan één kamer nodig heeft, kunt u onze klantenservice bellen en telefonisch reserveren of bijvoorbeeld meerdere keren achter elkaar boeken.

Kan ik meer dan één aanbieding boeken?

Ja, herhaal gewoon het boekingsproces zo vaak als u nodig heeft.

Kan ik online boeken voor een andere persoon?

U kunt zowel telefonisch als online boeken voor een andere persoon. Op de boekingspagina kunt u eenvoudig de namen invullen volgens uw wens.

Waarin verschilt boeken op internet van boeken in een reisbureau?

In het algemeen zijn er geen verschillen tussen online boeken en boeken in een reisbureau. Bij het reisbureau kunt u advies krijgen over de verschillende bestemmingen. Als de informatie van het reisbureau voor u niet voldoende is, kunt u bellen met onze specialisten.

Kan ik ook bij het reisbureau boeken?

De hotels en SpaDreams reizen zijn ook te vinden in elk goed gesorteerd reisbureau. Daar kunt u ook boeken.

Ik wil boeken voor een groep. Hoe ga ik te werk?

Voor groepsboekingen kunt u rechtstreeks bellen met onze specialisten van de klantenservice. Wij organiseren de reizen graag voor u als een mooie groepservaring.

Ik heb speciale boekingsverzoeken. Hoe wordt dit afgehandeld?

Met plezier proberen wij rekening te houden met uw boekingswensen. Om er zeker van te zijn dat aan uw wensen kan worden voldaan, kunt u voor de boeking contact opnemen met onze ervaren klantenservice. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat aan uw wensen kan worden voldaan voordat u uw boeking maakt.

Waarom is mijn telefoonnummer nodig?

Wij hebben uw telefoonnummer nodig voor eventuele vragen over uw boeking en om zo snel mogelijk contact met u op te nemen bij eventuele last-minute wijzigingen.

Welke persoonsgegevens worden over mij opgeslagen?

Wanneer u een boeking maakt, slaan wij alleen de gegevens op die nodig zijn voor de verwerking van de boeking.

Wat is een vakantieverzoek?

Met de mogelijkheid om een reis aan te vragen, kunt u een gratis offerte op maat ontvangen.

Kan ik een offerte reserveren?

In sommige hotels kunt u een kamer reserveren. Een gratis reservering is 72 uur geldig en wordt automatisch een vaste boeking, mocht u de reis in die tijd niet wijzigen.

Vanaf wanneer is de reis bindend voor mij geboekt?

Alleen nadat u de betalingsmethode op de pagina "Boeken" hebt geselecteerd en vervolgens op "Boek nu met kosten" klikt, wordt uw boeking bindend.

Welke diensten krijgen gasten met een lichamelijke handicap?

Vaak hebben wij klanten met beperkingen en ook met een rollator of rolstoel. Om na te gaan of uw gewenste reis ook voldoet aan de speciale eisen van beperkte mobiliteit, kunt u gerust contact opnemen met onze deskundigen van de klantenservice.

Hoe weet ik of er in het door mij gewenste hotel kamers zijn die toegankelijk zijn voor gehandicapten?

In het bijzonder in badplaatsen zijn heel vaak kamers beschikbaar die toegankelijk zijn voor gehandicapten. Als dit niet in de beschrijvingsteksten van de hotels wordt vermeld, vraag het dan aan de specialisten van onze klantenservice.

Hoe weet ik of mijn huisdier mee kan reizen?

U kunt deze informatie vaak vinden in de beschrijvingstekst van de hotels. U kunt ook altijd een vraag stellen aan de specialisten van onze klantenservice, die u zo snel mogelijk antwoord zullen geven op deze vraag.

Als ik een tweepersoonskamer boek, kan ik dan een therapeutisch verblijf voor slechts één persoon boeken? Ik wil graag een andere persoon begeleiden naar de kuur, maar ik heb zelf geen behoefte aan een kuur.

In sommige hotels zijn er ook begeleidende programma's, dus dit is mogelijk. Het boeken van dit programma is echter alleen mogelijk door contact op te nemen met onze reisexperts of dit in te vullen bij de extra informatie/opmerkingen van uw beschikbaarheidsaanvraag.

Reisdocumenten en verzekering

Hoe gedetailleerd moet ik mijn reisbevestiging controleren?

De reisbevestiging maakt deel uit van de reisovereenkomst. Controleer zorgvuldig de details van de dienst, inclusief de data, en de juiste spelling van uw naam - het is het beste als dit overeenkomt met wat er in uw paspoort staat.

Wat is het veiligheidscertificaat?

Het veiligheidscertificaat is een bescherming van SpaDreams, die met de reisbevestiging van een reispacakge aan de klant wordt overhandigd. Hiermee wordt schriftelijk bevestigd dat alle middelen van de klant door het Duitse Reisverzekeringsfonds (Deutsche Reisesicherungsfonds GmbH) zijn beveiligd in het onwaarschijnlijke geval van insolventie van SpaDreams. Het wordt gedekt door het Duitse Reisverzekeringsfonds omdat het moederbedrijf van SpaDreams, Fit Reisen, in Duitsland gevestigd is.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisdocumenten?

Uw reisdocumenten worden naar u gemaild na ontvangst van de definitieve betaling en 14 dagen voor vertrek.

Wat moet ik doen als mijn reisdocumenten niet op tijd aankomen?

Als de reisbescheiden een week voor vertrek nog niet bij u zijn, belt u dan met onze klantenservice. Deze kan vaststellen of de betaling is ontvangen en u vertellen waarom de reisdocumenten nog niet zijn verzonden. In zeldzame gevallen kunnen deze documenten ook in uw junk- of spamfolder terechtkomen, dus controleer deze ook.

Welke informatie of documenten heb ik nodig bij aankomst?

Naast uw naam en ID heeft het hotel ook de voucher nodig die u per e-mail heeft ontvangen bij uw reisdocumenten.

Hoe kan ik een verzekering boeken?

U kunt de verzekering boeken bij SpaDreams. Zelfs enkele dagen na het boeken van de reis kunt u de reisverzekering nog toevoegen. Als u met creditcard heeft betaald of van plan bent te betalen, check dan bij uw creditcardprovider/bank of de reisverzekering al in uw pakket zit. Dit kan u vaak veel geld besparen.

Betaling en vergoedingen

Hoe kan ik mijn reis betalen?

Bij SpaDreams kunt u eenvoudig betalen via bankoverschrijving, creditcard, SEPA automatische incasso, PayPal en SOFORT overschrijving. De betaalmethode bankoverschrijving is alleen mogelijk als de aankomst nog minimaal 4 weken weg is.

Wat zijn de kosten voor de verschillende betaalmethoden?

De volgende kosten worden in rekening gebracht voor de verschillende betalingsmethoden:

  • Bankoverschrijving: geen kosten
  • Directe debitering: geen kosten
  • PayPal: geen kosten
  • iDeal: geen kosten
  • Creditkaart (Visa, Mastercard): Afhankelijk van de valuta, geen kosten voor €, CHF, GBP, PLN, SEK
  • Creditcard (AMEX): 2% voor €, 3% alle andere valuta
  • SOFORT-overschrijving: 1% kosten
Tot wanneer moet ik mijn reis betalen en hoeveel bedraagt de aanbetaling?

De aanbetaling voor SpaDreams bedraagt slechts 20%. De betaling van het saldo dient uiterlijk 30 dagen voor vertrek te geschieden. Voor boekingen op korte termijn binnen vier weken voor vertrek is de gehele reissom direct bij boeking verschuldigd.

Kan ik het volledige bedrag direct betalen?

Vaak vinden klanten het makkelijker om direct de volledige prijs te betalen. Dat kan natuurlijk ook met SpaDreams.

Kan ik mijn reis in termijnen betalen?

Dit is momenteel helaas niet mogelijk. Voor boekingen die meer dan 30 dagen voor vertrek worden gemaakt, is echter ook slechts 20% van de reissom verschuldigd op het moment van boeken.

Waar kan ik een betalingsbewijs vinden?

U ontvangt geen kwitantie. U ontvangt echter uw hotelvouchers zodra uw boeking volledig is betaald. Deze dienen als betalingsbewijs bij het hotel.

Aankomst en transfer

Is de transfer van de luchthaven naar het hotel en terug inbegrepen in mijn reis?

Dit hangt af van uw geboekte hotel en pacakge. Bij sommige hotels is de transfer inbegrepen, anders is deze apart te boeken. Meer informatie vindt u in de betreffende hotelbeschrijving van SpaDreams of in uw reisbescheiden.

Ontvangt de chauffeur van de transfer mij op de luchthaven met een bord?

Als u ook de transfer via SpaDreams heeft geboekt, dan wordt u bij de individuele transfer begroet met een bordje met uw naam of de naam van uw hotel. Voor de collectieve transfer/shuttle neemt u na de landing contact op met de openbare transferbalie. Eventuele afwijkingen hiervan worden in de reisbescheiden vermeld.

Omboeking en annulering

Hoe kan ik een reis wijzigen / annuleren?

Voor een omboeking of annulering is een schriftelijke kennisgeving per e-mail nodig, waarin u uw voornemen om bij ons te omboeken/annuleren bevestigt.

Welke kosten maak ik bij een omboeking/annulering?

Verwijzen wij u naar onze algemene reisvoorwaarden, hier vindt u uw informatie onder punt 6 "omboeken/extra kosten". In het algemeen zijn de annuleringskosten gebaseerd op de kosten die SpaDreams door de annulering maakt.

Is het mogelijk om de namen van de reizigers in de boeking te veranderen?

In het algemeen willen wij u in uw wensen ondersteunen en u ook na de boeking zoveel mogelijk flexibiliteit bieden. Voor omboekingen met eigen aankomst zijn bij ons alleen de omboekingskosten volgens de algemene reisvoorwaarden verschuldigd.

Andere

Heb ik een herroepingsrecht van 14 dagen?

De wet voorziet helaas niet in een algemeen annuleringsrecht voor reizen. Als u niet wilt reizen of ziek wordt, kunt u uw reis annuleren volgens de SpaDreams reisvoorwaarden. Als alternatief bieden wij u de mogelijkheid om een passende verzekering af te sluiten om u tegen dergelijke gevallen te beschermen. Vouchers zijn uitgesloten van deze regeling. Hier vindt u meer informatie.

Hoe krijg ik een visum?

Afhankelijk van het land moet u voor uw reis een visum aanvragen. U vindt de links naar de betreffende buitenlandse kantoren hier.

Wat betekent Beste Prijs Garantie?

Wij beloven dat u de geselecteerde reis bij ons boekt tegen de beste prijs. Als u hetzelfde hotel, resort of pakket met dezelfde diensten, goedkoper kunt boeken binnen 14 dagen na boeking bij ons, betalen wij u het prijsverschil terug. Meer informatie vindt u hier.

© 1975 - 2025
SpaDreams ·
Afdruk & Privacybeleid · Service · Sitemap