Begin met gezond eten met onze dieettips!


Het volgen van een dieet is voor velen een grote uitdaging. Het is vaak een van onze belangrijkste doelen om onze levensstijl zo gezond en energiek mogelijk te maken. Wij hebben daarom 5 simpele dieettips voor u op een rijtje gezet:

1. Ontbijt dagelijks: U hoort het wel vaker; ”’het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag”. Toch slaan mensen deze maaltijd af en toe over. Maar waarom is het ontbijt eigenlijk zo belangrijk? Nou.. in de ochtend heeft het lichaam genoeg energie nodig om de dag krachtig te starten. Bovendien verbruikt ons lichaam energie tijdens de slaap. Begin uw dag daarom met een lekkere havermoutpap. U kunt uw havermout de avond ervoor in melk of water weken en vervolgens in de ochtend vers fruit, zaadjes en noten toevoegen. U kunt ook voor Griekse yoghurt of kwark met vers fruit en noten kiezen.

Full screen preview2. Drink genoeg water: Uit het Nationaal Wateronderzoek blijkt dat Nederlanders te weinig drinken. Volgens het Voedingscentrum, is het nodig om elke dag ten minste 1,5 liter te drinken. Voor diegenen die veel bewegen is het raadzaam om meer te drinken omdat zij veel meer vocht verliezen. Het is essentieel om elke dag voldoende te drinken. Als u dit niet doet dan kan dit onder andere zorgen voor uitdroging, hoofdpijn en vermoeidheid. Dit komt omdat uw lichaam moeite zal hebben met het vervoeren van voedingsstoffen naar uw lichaamscellen. Bovendien, het drinken van water bevordert de stofwisseling en helpt vetverbranding op gang.

3. Varieer: Niet elk voedingsproduct bevat dezelfde voedingsstoffen. Varieer daarom uw maaltijden. De ene dag aardappelen met spinazie en kip, de volgende dag rijst met broccoli en vis, en vervolgens in het weekend pasta met een zelf gemaakte bijpassende saus. U kunt de bekende Schijf van Vijf gebruiken waar belangrijke voedingsstoffen in zijn weergeven die u helpen om gezonde keuzes te maken bij uw voeding. Hierin is het bijvoorbeeld aanbevolen om elke dag 250 gram groente en 2 stuks vers fruit te eten omdat het risico op hart- en vaatziektes en bepaalde vormen van kanker verlaagt.

4. Kook zelf: Zo weet u zeker dat er geen of minder ongezonde toegevoegde onnodige ingrediënten in zitten. Vaak zit er in kant en klare producten in de supermarkt smaakversterkers, toegevoegde zout en suikers. U kunt bij het koken experimenteren met het combineren van kruiden die bij uw maaltijd passen. Ga bij het Full screen previewboodschappen voor onbewerkte ingrediënten. Verder kunt u kiezen om uw maaltijden op een gezonde manier voor te bereiden. U kunt bijvoorbeeld groente, vlees en vis stomen of in de oven doen in plaats van bakken in olie of boter. Ook raden wij aan om uw groenten niet door te koken. Veel vitamines en mineralen gaan hiermee verloren. Bovendien bent u goedkoper uit als u uw maaltijden zelf kookt.

5. Dieet maatje: Vind iemand die met u mee doet. Motiveer elkaar in moeilijke momenten en maak het diëten samen leuk. U kunt het gezellig maken door bijvoorbeeld samen een weekmenu op te stellen en te koken.

Misschien lijkt het allemaal veel moeite te kosten, maar wij geloven dat sommige punten makkelijk te doen zijn. Het kan zelfs er erg leuk en leerzaam zijn! Als u interesse heeft om tijdens een vakantie af te vallen, klik dan hier voor meer informatie. SpaDreams heeft een groot aanbod aan effectieve afval vakanties.

 

Tot nu toe geen beoordelingen.
1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren
Loading...

Tags: , , , , ,

Reacties zijn gesloten.