6 ingrediënten voor gewichtsverlies


Wil je graag nog een paar kilootjes kwijt voordat de zomer écht begint? Dan is het belangrijk om gezonder te eten en meer te bewegen. Maar het verliezen van gewicht is makkelijker gezegd dan gedaan! Daarom zetten wij 10 ingrediënten voor je op een rij die bij zullen dragen bij het afvallen.

1. Groene thee

Groene thee wordt steeds meer gedronken. Deze Oosterse thee is niet alleen goed voor de gezondheid, maar ook goed voor als je af wilt vallen. Dit komt doordat groene thee het metabolisme versnelt en de assimilatie van calorieën vertraagt. Daarnaast zitten er veel antioxidanten in de thee die vrije radicalen in het lichaam tegengaan en jouw weerstand versterken. Probeer dus elke dag 2 tot 3 kopjes groene thee te drinken!

 

2. Komkommer

Deze verfrissende groente is een van de meest populaire groenten in Nederland en België. Komkommer bestaat namelijk 95% uit water en zit bomvol met vitaminen, vezels en mineralen. Door het hoge watergehalte is komkommer een ideaal voedingsmiddel. Komkommers kun je gewoon lekker makkelijk met schil eten. Sommige mensen schillen de schil weg en dat is erg zonde! In de schil zit namelijk vol met vitamine C.

3. Kaneel

Het belangrijkste effect van kaneel is dat het je bloedsuikerspiegel stabiel houdt. Kaneel bevat veel antioxidanten en heeft ook vet verbrandende eigenschappen omdat het lichaam wordt verwarmd en het metabolisme wordt versnelt. Daarnaast heeft deze specerij een licht zoete smaak en is daarom een ideaal ingrediënt om mee te combineren. Je kunt bijvoorbeeld een theelepel kaneelpoeder in je fruitsalade doen of zelfs in je melk, thee of sappen.

 

4. Citroen

Citroen is een belangrijk ingrediënt bij gewichtsverlies omdat het de vetverbranding stimuleert. Ook zorgt citroensap ervoor dat de afvalstoffen in het lichaam afgevoerd worden. Hierdoor wordt er niet alleen meer vet verbrand, maar zal het lichaam ook ontgift worden. Daarnaast zitten citroenen vol met vitamine C en kan je het makkelijk als smaakmaker voor allerlei gerechten, salades en dranken gebruiken.

 

5. Appel azijn

Uit onderzoek is gebleken dat appelazijn de bloedsuikerspiegel in balans houdt en dat het de vetopslag vermindert. Naast de vele antibacteriële, ontstekingsremmende en schimmelwerende eigenschappen, is appel azijn een echte bron van vitamines en mineralen zoals vitamine B, C, E, ijzer, calcium, magnesium, zwavel, mangaan en vele andere. Het is aanbevolen om 1 tot 2 theelepels appel azijn verdund in een glas warm water te drinken. Hierbij kan je nog honing toevoegen voor een zoete smaak. Je kunt ook je salades op smaak brengen met appel azijn in plaats van balsamico azijn.

 

6. Quinoa

Quinoa is een superfood dat rijk is aan eiwitten, vezels, mineralen en vitaminen. Deze zaadjes hebben uitzonderlijke voedingswaarden en stellen je in staat om een dieet te volgen zonder tekortkomingen. Het is een uitstekende vervanger voor pasta of rijst en bevat geen gluten. Quinoa heeft het voordeel dat het een gevoel van verzadiging geeft en dus snacken tussen maaltijden voorkomt.

Vergeet niet dat het ook belangrijk is om naast jouw dieet regelmatig aan fysieke activiteiten te doen. Je kunt natuurlijk ook voor een afvalvakantie bij SpaDreams kiezen. Wij bieden hotels aan waar u professioneel wordt begeleid naar een gezond gewichtOntdek al onze aanbiedingen voor afvallen, detoxen en vasten.

Tot nu toe geen beoordelingen.
1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren
Loading...

Tags: , , , , , , , , , , , ,

Reacties zijn gesloten.